close

You Me At Six | The Dilemma

 

tumblr_lsgzmmm0Lj1qfo293   

you me at six police fit  

Sinners Never Sleep(罪犯都不睡覺(#)

 

專輯用這個名字  照片當然也帶著犯人風啦♥

 

YouMeAtSixPR120511  

(怎麼辦Tina被萌到了///(滾)

 

Tina忘記是為什麼會聽到這首歌

不過我好像是因為Dilemma這個字吧XD

我記得我第一次學這個字是在菲律賓

之後就覺得這個字實在是太奇妙了XDDD 拼法唸法都好可愛啊(?)

(不過高中好像二年級還是三年級課本就有學到了)

 

總之這首歌Tina聽一開始就覺得很可愛

那種說書的感覺很好笑XDDD(?)

這首歌給我的感覺就是天后的輕快激昂版(不要亂穿越) (不過Tina去KTV點的中文歌好像都只有那幾首)

被女生騙(?)而且對方還死不承認所以寫這首歌控訴她XDDD

 

Music Time♥

 

還有很可愛的Live版本

 

#Note

 Beggars can't be choosers   ➔人在屋簷下不得不低頭

 

 

The Dilemma

 

Let me tell you a story 'bout a boy and a girl
我來說一個男生跟女生的故事吧
A very different version than you've ever heard.
是你從來沒有聽過的版本
Ok, so, I'm lying but all I'm trying to say,
好吧我騙你的  不過我想說的是
This isn't about the one that got away.
我們的結局是妳一手造成的

Watch it from your ivory tower
繼續待在妳的象牙塔裡吧
Paint the sky grey, like a coward
像個懦夫把天空塗成灰色的
How long you got?
妳幹了些什麼好事
I can go on for hours
我可以講個一千零一夜
A sweet little tale that ended sour
一個以悲劇收尾的甜蜜故事
My words will ring in your ears
這首歌會不斷在妳耳畔環繞

Take my advice and leave right now
聽我的話快滾吧
You gotta find a way to sell yourself
你比較需要那些
To someone who cares
很在乎你美貌的人
To someone desperate
很渴求你身體的人

First came along my friends were dubious, (why?)
一開始我的朋友都很懷疑 (為什麼)
She cared for the stage, not who she was with
她不在乎我是誰  只在乎她自己的光環
I brushed it off and hit the road
我飛奔去找她親自確認
Only to hear she's in the other's clothes (oh!)
只發現她把另一個男人的衣服套在身上

It was the end of summer in 2009
那天是2009年的夏末
I wasn't really looking, but what did I find?
我不是很認真在找  不過我找到的是
A golden girl with golden hair
星光熠熠的金髮女孩
When I was with her everybody stared
當我們在一起的時候大家都超羨慕我的
And I couldn't believe my luck had changed
我不敢相信福神降臨
And I asked so nice but it wouldn't stay
但是好運從不久留是吧

Take my advice and leave right now
聽我的話快滾吧
You gotta find a way to sell yourself
你比較需要那些
To someone who cares
很在乎你美貌的人
To someone desperate
很渴求你身體的人

'Beggars can't be choosers'
人在屋簷下不得不低頭
I wouldn't choose you
可以重來的話我不會跟你在一起
I've got better things to do with my time
我還有更多有意義的事情該做
I will bear in mind
我會銘記在心
What was in this light
你聚光燈後面的黑影

(Na na na na na na na na na na, na na na na na na na,
Na na na na na na na na na na, na na na na na na na)

She said who do you, she said who do you
她尖叫著你以為你是誰
She said who do you, she said who, DO YOU! ?
她尖叫著你到底以為你是誰
Who, do you? Who, do you?
你才沒有那麼厲害
I said who do you, I said who do you
別不自量力了  你以為你是誰

Who do you, who do you, think you are (x4)
別不自量力了  你以為你是誰 

 

歡迎捉蟲!覺得可以更改的部分請一定要告訴Tina!

Thanks a million♥

Comments are appreciated xxx Love you guys<3

arrow
arrow

    Tina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()